miercuri, 18 februarie 2015

MANECA DE CAMASA

SLITUL de la maneca ,este si el tot cu repere suprapuse si anume : semnez pozitia si lungimea slitului pe partea de spate a manecii,aplic pentru fiecare parte taiata cate o bordura .Pentru partea ramasa mai mica , o bordura ingusta si pentru cea mare, o bordura lata si mai lunga in sus.



La camasa mea bordura  lata are 2cm iar cea ingusta 0,7cm.La aceste dimensiuni se adauga rezervele pentru cusaturi.
         Pentru ca acest slit nu l-am lucrat decat in tinerete foarte putin,nu am stiut cum anume se executa ,decat dupa ce am desfacut slitul altei camasi.Am vazut ce aveam nevoie ,apoi am inchis slitul pe aceeasi cusatura si gata. Va sfatuiesc sa faceti la fel ca intelegeti mult mai bine.Si nu numai in cazul acesta ci in general .De exemplu :cum este captusit un sacou ,E mai simplu de vazut si apoi aplicat in situatia respectiva.
              Ca sa pot coase cele doua borduri pe taietura respectiva ,este nevoie de o crestatura pe partea
cu bordura lata.Crestatura care va permite bordurii inguste sa se aseze perfect sub cea lata.


Asez apoi slitul cu cele doua repere suprapuse,formez unghiul respectiv,prind cu un ac si cos la masina .



MANSETA are colturile "taiate",se aplica in prelungirea manecii si face parte din lungimea acesteia.Adica ,la croirea manecii se ia in calcul faptul ca aceasta are manseta si se scade latimea mansetei din lungimea finala a manecii.
Am croit manseta din doua culori (ivoire pentru parte exterioara si materialul cu dungi pentru partea interioara).Am calcat la partea ivoire ,marginea ce se aplica de maneca ,am prins in ace si am cusut  impreuna cele doua parti ale mansetei.

 Am intors pe fata ,am scos colturile si am calcat manseta care,acum este gata pentru a fi aplicata la maneca.



.Si gata maneca de camasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu