luni, 14 octombrie 2019

TRANSFORMAREA TIPARULUI

Am plecat cu ideea de la o fotografie gasita pe Pinterest .Mi- a placut modelul si am zis ca e ok sa il lucrez,chiar daca nu am pentru el un tipar .


Ca sa lucrez acel volan cret de la poalele hainutei am inceput cu copierea unui tipar clasic din reviste precum Burda (eu din aceasta revista lucrez cel mai mult).Imi pare rau ca nu am fotografii din tot procesul de lucru, caci m-am gandit abia mai tarziu sa fotografiez ce lucrez.Si aceasta hainuta a fost parte din tinuta de botez a finutei mele si am lucrat cumva pe fuga,ca de obicei,.... Deh!!!Asa patesc mereu !
Sper ca ideea aplicata tiparului sa se inteleaga totusi.
Deci ,pe tiparul (de fata)clasic am desenat o linie paralela cu linia de mijloc a fetei si am continuat-o spre poale cu o linie rotunjita ,aflata la o distanta destul de mare  de tiv ca sa poata forma un volan.


Am taiat  pe forma desenata , apoi am adaugat  rezerva de incretire la partea  ce va deveni volan. Pentru aceasta am taiat din loc in loc, pana aproape de baza tiparului.Am deschis acele taieturi si am desenat pe alta coala noua forma  modificata a tiparului de volan.

Am lipit tiparul de fata ramas cu cel de spate si am scurtat si spatele .Aici ,in poza se vede ca prima data am mers pe ideea sa am volanul intreg ,fara cusaturi in laterale dar am renuntat la aceasta idee caci nu se incadreaza prea bine.
La lipirea celor doua tipare din partea de sus a hainutei imi aparea un coltisor mic pe care l-am taiat si astfel am indreptat linia unde urmeaza sa cos volanul.


Acum ca am transformat tiparul,pot croi hainuta dorita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu