miercuri, 21 iunie 2017

Breteluţe pe bie. Cum să finisăm curat.

La materiale subţiri, facem tivuri subţiri, cusături cât mai subţiri si normal ,bretele subţiri .Dar chiar este uşor?
Păi da, dar este  nevoie  de răbdare ,căci de multe ori, trecem peste unele aspecte privind finisajul produsului si astfel,pierdem din calitatea sa.
    Pentru bluze si rochii cu bretele,aceasta este o metodă eficientă prin care, poti inlocui finisajul cu banda bie foarte ingustă.


Am tivit mai intăi porţiunile de la decolteu faţă şi spate,am presat cu fierul de călcat si am fixat porţiunile de la răscroituri.

Am lucrat cu o pănză topită creponată, ce se deforma foarte mult, mai ales pe lăţimea materialului ,aşa că, am avut nevoie să fixez aceste răscroituri, inainte de a le tivi.Pentru aceasta, am folosit o bandă termocolantă de 1 cm lăţime .
Se vede din fotografie că , modelul are doar partea din faţă cu breteluţă, aşa că am cusut două bentiţe inguste ca aici, apoi le-am aplicat in continuarea răscroiturii . Ca să obţin un finisaj frumos, am fixat mai intâi breteluţa cu o cusătură de susţinere,  apoi am cusut rezerva de la răscroitură.La partea de fată ,se vede că a fost uşor, să intorc rezerva peste breteluţă. La spate insă ,pentru că este un unghi mai ascuţit, am indoit odată spre dos ,rezerva de coasere a rescroiturii ( am fixat cu un bold) ,apoi am asezat breteluţa pe faţa produsului si impreună cu cele două margini, am intors spre dosul produsului ,după care  am cusut.





 Practic ,am făcut un sandvici, pe care l-am prins intr-o singură cusătură.
Cusătură care ,intoarsă apoi pe fată, va forma colţul din care iese breteluţa.
Cu acel colţ intors ,nu rămâne decăt să tighelesc propriu+zis ,răscroitura de la subraţ.Am cusut astfel, ca să obţin un finisaj frumos şi pe dosul produsului,nu numai pe faţă.
 Mai am căteva fotografii cu acelaşi gen de finisaj ,dar breteaua este prinsă de ambele părţi,incepând de la jumătatea răscroiturii.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu