duminică, 30 aprilie 2017

CUM COS CU AȚA ELASTICĂ

Aţa elastică se  găseşte în mercerii si este de mare ajutor in realizarea  anumitor cusături de increțire. cum ar fi cele care evidenţiază linia taliei sau a bustului ,cusaturile creţe de la buzunare,măneci ,decolteu sau cele de la tivuri care, prin increţirea zonei respective , formează un volan.
 Se găsesc in magazine tot felul de hăinuțe,mai ales pentru copii, cusute cu ață elastică.



 Să vedem cum se coase !
 Am încercat mai întăi la maşina casnică (Brother BN 27) şi nu am reuşit pentru că sistemul de suveică orizontală al acesteia, nu permite detensionarea aţei  (sau ,cel puţin eu nu am reuşit )

 Iată cum a cusut maşina pe dos :

Aşa că, am trecut la maşina industrială si am pregătit maşina pentru cusut cu aţa elastică.
Practic aţa elastică ia locul celei de la suveică si prin tensionarea, mai mult sau mai putin a peniţei suveicii ,cusătura se va încreţi .
Am desfăcut puţin şurubelul de la suveică ( cu o şurubelniţă mică si  destul de ascuţită) pentru a detensiona spaţiul prin care, trece de obicei aţa simplă de cusut.
Acum că aţa este mai groasă,(  aţa elastică este mai groasă decât aţa normală de cusut) are nevoie de un spaţiu adecvat de trecere.


 Eu in prima fază, am desfăcut şurubul cam mult .Asta s-a văzut la o primă probă de cusătură ,unde materialul nu s-a încreţtit aproape deloc.
 Am intervenit iar pe suveică ,unde am mai strâns puţin şurubul şi la  a doua probă de cusătură ,am obţinut creţurile dorite.




2 comentarii:

  1. Ata elastica se pune doar la suveica pentru ca in ac nu se poate baga pentru ca e prea groasa?Multumesc!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, doar la suveica se pune ata elastica

    RăspundețiȘtergere