joi, 20 decembrie 2012

COSTUME DE SERBARE-FULGI DE NEA

Va arat mai intai fulgii de nea si apoi termin si bradutul care a fost foarte apreciat la serbare.
 Pe langa bradut am mai avut in lucru si doi fulgi de nea(baieti) la care am sa arat cum am cusut la bluza fenta de la gat  iar la pantaloni cum am realizat un slit de fermuar fals.
   Dupa ce am croit fata si spatele bluzei,am croit pentru fata o dublura la rascroitura gatului pe care voi executa o fenta 'margine in margine' sau 'bor a bor' ce se foloseste  in general la tunici.
 
     
Mai intai am asezat dublura fata la fata cu bluza si am semnat in jos o linie de aproximativ 10cm exact pe linia de mijloc a fetei.  Am inceput sa cos pe langa semn la o distanta de 2-3 mm.Cand am ajuns la finalul liniei semnate, am ridicat piciorusul si am intors lucrul inspre mijlocul decolteului,am cusut doi pasi de masina si iar am intors lucrul,de data aceasta directia de coasere fiind in sus.

                   
   Dupa ce am terminat ,am taiat pe mijloc si am crestat capatul fentei cu varful foarfecii in 'V'
                  Am intors fenta si am fixat-o printr-un tighel ingust(in croitorie se mai numeste si "tighel in bor') apoi rezeva de pe dos am sutfilat-o si am cusut-o pe linia de decolteu.In felul acesta am pregatit locul pentru aplicarea unei bentite in loc de guler .


                 Dupa ce am cusut si umerii am pregatit o bucata de material de 7cm latime si lungime cat a reiesit de la masurarea rascroiturii.Am termocolat aceea bucata caci aveam nevoie sa stea cat mai dreapa ,Mentionez aici ca pentru o tunica de adult din acest punct se lucreaza cu tiparul de guler stei,dar pentru ca lucrez o bluzita mica mi-am permis de la mine putere sa recurg la acest procedeu care este mai usor.
   Mai departe am indoit pe lungime fasia ce va deveni guler si am calcat-o,incercand in acelasi timp sa fortez putin materialul sub presiunea fierului si a caldurii degajate de fier,sa se arcuiasca putin.
De aici tot cu fierul am intors o parte din rezeva de coasere a gulerului ca sa imi usurez munca mai incolo cand va trebui sa tighelesc pe fata gulerului.
Acum ,in capetele gulerului am fixat cate un siretel si am cusut capetele.
Am cusut apoi gulerul de rascroitura pe dosul bluzei iar cand am intors gulerul pentru al doilea tighel ,am asezat frumos rezerva la capete am fixat in cateva ace si am tighelit pe rezerva deja intoarsa cu fierul de calcat.



Si gata fenta si gulerul


Aici fenta si gulerul pe dos

La gata bluzita avea blanita cusuta pe gat si pe tiv (daca imi trimite sora mea poza cu nepotelul a sa  postez si o poza de la serbarea lui)
A doua bluzita a fost pentru un vecin mic si pe care Catalin este foarte gelos,

la ambele bluzite am facut si pantaloni dar acum arat doar slitul fals iar dupa sarbatori voi lucra un pantalon pas cu pas aici pe blog.
Cand am croit pantalonii am lasat in fata rezerva pentru fermuar pe care apoi am conturat-o cu un tighel
Am intors apoi pe fata unde am tighelit exact in forma unui slit
La pantaloni asta a fost singurul detaliu mai evidentiat ca in rest am aplicat o banda in talie in care am introdus un elastic de 2,5 cm latime si la tiv am terminat cu o manseta lata aplicata ca si la pantalonii de trening.Si gata am pacalit baietii ca le-am facut pantaloni cu slit.Cat mai tine, ca dupa ce se fac mari nu ii mai poti pacali  deloc!
Si tot spuneam eu ca fiecare cusatura trebuie calcata si apoi mergi mai departe cu executia produsului,aici am mers pana la final fara sa calc pentru ca ma grabeam.Sper sa nu faceti si voi la fel!

Aici alt costum cu bluza gen tunica(baiatul meu mare cand era la gradi)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu